Přenos dat z účetního softwaru Pohoda do systému Vistos není vždy jednoznačný. Pro lepší porozumění slouží následující článek.
Některá pole jsou v obou systémech rozdílná. Např. kontakt je v Pohodě symbolizován pouze jedním textovým polem, zatímco v systému Vistos ho tvoří polí hned několik. Aby systém Vistos uměl správně rozřadit jednotlivá slova do polí, je třeba mít data v Pohodě ve správném tvaru. Především za tituly před jménem by měla následovat tečka, naopak před tituly za jménem by měla být čárka. Křestní jméno by mělo být před příjmením a odděleno od příjmení mezerou. Systém Vistos textové pole z Pohody rozřazuje do jednotlivých polí dle následujícího klíče:
- příjmení (pokud je v Pohodě jedno slovo, je chápáno jako příjmení) – např. Nováková;
- jméno příjmení (pokud jsou v Pohodě dvě slova oddělená mezerou, chápe se jako jméno a příjmení – první jméno) – např. Jana Nováková;
- titul1. titul2. jméno příjmení (pokud je v poli více slov, systém vyhodnocuje slova jako tituly, dokud není slovo bez tečky – takové slovo je chápáno jako jméno, za ním následuje příjmení) – např. doc. PaedDr. Petra Dvořáková;
- titul1. titul2. jméno příjmení, titul1. titul2. (ten samý případ jako předešlý, ale za čárkou systém následující slova rozpozná jako tituly za jménem) – např. Prof. PhDr. Mgr. Jan Novák, Ph.D.;
- jméno příjmení, titul1. (to samé jako možnost 4, ale bez titulů před jménem) – např. Petr Dvořák, DiS.;
- titul1. příjmení (pokud jsou v Pohodě dvě slova, přičemž první slovo má za sebou tečku, pak je chápáno jako titul a příjmení) – např. Ing. Veselý.
Klíče se z Pohody přenáší následovně:
- Klíč 1 a Klíč 2 se synchronizuji s polem ve Vistosu Dodavatel a Zákazník.
- Pole Klíč 3 až Klíč 6 se synchronizuji do pole Klíč 3 až Klíč 6 (ve Vistosu lze přejmenovat).
Některá pole (např. Skupiny atd.) se z Pohody do Vistosu také přenáší, ale bývají na formuláři schované. Pomocí PageDesigneru je lze zviditelnit, případně prosím kontaktujte support.
Pole synchronizovat do Pohody je defaultně všude nastaveno na NE. Je možnost si buď pomocí hromadné změny přenastavit v uživatelském rozhraní na ANO, případně je možné kontaktovat support, aby byla provedena změna na tomto poli.
Pokud se v CRM Vistos smaže hodnota v poli (data z pole), potom se z Pohody přenese původní hodnota.