O SYNCHRONIZACI
Propojení účetního systému s Vistos CRM umožňuje mít data na dvou místech zároveň bez nutnosti dvojího zadávání. Informace z obchodu jsou tak automaticky přiřazovány k relevantním záznamům v CRM systému a umožňují tak efektivní práci v něm, ale i kvalitní obsluhu vašich zákazníků.
PŘENÁŠENÉ INFORMACE
Do Vistos CRM z účetního systému POHODA se přenášejí následující informace:
- Konfigurace prodejních cen,
- Klientovy číselníky,
- Uživatelská pole,
- Adresář,
- Produkty,
- Přijaté objednávky,
- Vydané faktury,
- Přijaté faktury,
- Vydané objednávky,
- Vydané nabídky,
- Přijaté nabídky,
- Přijaté poptávky,
- Vydané poptávky,
- Likvidace vydaných faktur,
- Likvidace přijatých faktur,
- Prodejky,
- Zakázky.
Standardně jsou přenášeny všechny tyto položky, ale na požadavek zákazníka můžeme jednotlivě položky synchronizace vypnout. Přenos probíhá v domluvených intervalech každý den.
Z Vistos CRM do účetního systému POHODA se přenášejí následující informace:
- Adresář,
- Přijaté objednávky,
- Vydané objednávky,
- Vydané faktury,
- Přijaté faktury,
- Vydané nabídky,
- Přijaté nabídky,
- Poptávky vydané,
- Poptávky přijaté,
- Prodejky.
Přenos záznamu do Pohody (na rozdíl od přenosu z Pohody) probíhá okamžitě po uložení záznamu ve Vistos CRM (je-li povolen přenos daného záznamu do systému Pohoda).
Chyby v přenosu jsou zasílány na předem definovaný e-mail zákazníka.
Zda je záznam přenesený v systému Pohoda ukazuje pole Synchronizováno s Pohodou.
Více k přenášeným polím se můžete dočíst tady.
CO JE K SYNCHRONIZACI POTŘEBA
Abychom se mohli do propojení vrhnout a vše proběhlo rychle a hladce, potřebujeme znát několik klientových údajů, které úspěšné propojení zajistí. Jsou jimi:
- URL,
- Název mServeru (bez diakritiky a speciálních znaků ( _ – @ & apod.)),
- Přihlašovací údaje do Pohody (jméno a heslo),
- IČO účetní jednotky,
- Účet do systému POHODA musí mít povoleno právo k čtení a zápisu do potřebných agend a povolené právo pro import a export XML (návod),
- E-mailovou adresu zákazníka, kam náš Pohoda konektor bude posílat informace o chybách v XML přenosu,
- Časy přenosu ze systému POHODA do Vistos CRM (např.: 8:00, 12:00, 16:00, 20:00),
- Entity, které se budou synchronizovat, případně směr synchronizace,
- Pokud používáte v systému POHODA vlastní (custom) pole/custom volby v číselnících, pak budeme tyto informace potřebovat. Volitelné parametry, uživatelské seznamy, případně soubory pro odpovědi si můžete stáhnout zde nebo Vám je zašleme upravené na míru.
Získáte zde: obdržené requesty vyberete do „Vstupní složky nebo soubor(request)“ a zvolíte možnost další.
- Na Vašem serveru povolit ve firewallu přístup z těchto IP adres:
194.8.252.85
62.204.241.62
20.113.64.166 - Pak zakomponovat nastavení JOBU (plánovač úloh na serveru, kde běží POHODA) pro m-server.
Poté důležité, m-server spouštět jako „Samostatný proces“.
Informace o synchronizaci Vistos CRM s účetním systémem POHODA
Jedna instance mServeru může přistoupit k jedné účetní jednotce pod jedním IČO záznamem a jedním rokem.
Každý rok je potřeba překonfigurovat mServer tak, aby nahlížel na vámi založenou účetní jednotku. Proto je nutné dodat informace o nové účetní jednotce, v předstihu.
ZPĚTNÝ IMPORT DAT ZA VÍCE LET
Standardní cena synchronizace počítá s přenosem všech dat aktuálního roku. Pokud si klient přeje přenést informace do Vistos CRM i zpětně, například za 5 uplynulých let, je to možné, avšak jsou počítány náklady za provedení těchto úkonů, které nejsou standardní. Pro importování dat zpětně je třeba, aby zákazník vytvořil mServer (na http/HTTPS portech) tolikrát, kolik požaduje let zpětně synchronizovat.
PŘENOS FAKTUR
Nabízíme synchronizaci dvojího typu. Buď lze přenášet záznamy z Vistos CRM do účetního systému POHODA, nebo naopak, ze systému POHODA do Vistos CRM. Ačkoliv Pohoda neumožňuje u prodejních/nákupních entit operaci update, ale vše se přenáší pouze jednou (insert), je možnost editovat faktury i po provedení synchronizace. V případě pár záznamů doporučujeme volit ten postup, kdy ručně danou fakturu budete editovat jak v Pohodě, tak ve Vistos CRM. V případě více faktur, u nichž je editace zapotřebí, smažte danou fakturu ve Vistos CRM a následně kontaktujte podporu systému s čísly faktur, u nichž je změna zapotřebí. Z Vistos CRM pak bude přenesená již opravená faktura.
PROVOZ SYSTÉMU POHODA A mSERVERU
Společnost Euro Softworks nemá přístup na vzdálenou plochu zákazníka a v případě výpadků za tyto chyby nenese zodpovědnost. V případě nefunkčnosti propojení delší dobu však zákazníka na tuto
skutečnost upozorníme.